BRIEF AUTOBIOGRAPHY
I, Akimzhan Nagima Shopankyzy, was born on October 22, 1982 in the village of Shelek, Enbekshikazakh district of Almaty region.
In 1989 I went to the 1st grade of the Bauyrzhan Momyshuly secondary school and graduated with honors in 1999.
From 1999 to 2003 she studied as a bachelor at the Institute of Mathematics, Physics and Informatics of the Kazakh National Pedagogical University named after Abay.
In 2003-2005 studied at the master`s program at KazNPU. 2005-2013 worked as a teacher at the Department of Informatics and Informatization of Education at the Institute of Mathematics, Physics and Informatics of KazNPU named after Abay.
2013-2016 Studied doctoral studies at KazNPU named after Abay.
In April 2019, she received a PhD degree in specialty 6D010900 - mathematics.
Since September 2019, I have been working as a senior lecturer at the Department of Informatics and Informatization of Education at the Institute of Mathematics, Physics and Informatics of the Kazakh National Pedagogical University named after Abay.
EDUCATION
Educational institution
|
Degree
|
Graduated
|
Abai Kazakh National Pedagogical University
|
Mathematics teacher and computer scientist
|
2003
|
Abai Kazakh National Pedagogical University
|
510252 - Master of Applied Mathematics and Computer Science
|
2005
|
Abai Kazakh National Pedagogical University
|
Doctor of Philosophy (PhD) in Mathematics -6D010900
|
2019
|
TEACHING DISCIPLINES
Information and communication technologies
Educational robotics and mechatronics
Algorithms and data structures
Programming
Digital technologies in education
Modern school computer science lesson
Scientific foundations of school computer science
Basics of Robotics Programming
Object Oriented Programming
Robotics and artificial intelligence
SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ACTIVITIES
1 Акимжан Н.Ш. К вопросам обучения некорректным и обратным задачам в вузе // Теория и численные методы решения обратных и некорректных задач: сборник тезисов шестой междунар. молодеж. науч. школы-конф. - Алматы, Казахстан, 2014. - С.5. URL: http://conf.ict.nsc.ru/files/conferences/mmbam/249865/Theses_ONZ-2014.pdf
2 Бидайбеков Е.Ы., Корнилов В.С., Акимжан Н.Ш. Об обучении некорректным задачам линейной алгебре // Теория и численные методы решения обратных и некорректных задач: сборник тезисов седьмой междунар. молодеж. науч. школы-конф. - Новосибирск: ИВМиМГ СО РАН, 2015. - С. 20.
3 Бидайбеков Е.Ы., Корнилов В.С., Акимжан Н.Ш. Междисциплинарные связи прикладной математики и информатики при обучении обратным и некорректным задачам // Вестник Евразийского национального университета им. Л.Н. Гумилева. - Астана, 2016. - № 1 (110), II. - С. 66-71.
4 Бидайбеков Е.Ы., Корнилов В.С., Акимжан Н.Ш. Развитие научного мировоззрения студентов при обучении обратным и некорректным задачам // Вестник КазНПУ им. Абая. Серия «Физико-математические науки». - 2016. - № 1(53). - С. 18-24.
5 Bidaibekov Y.I., Sholpanbaev B.B.,Akimzhan N.Sh. The use of digital educational resources in teaching ill-posed system of linear algebraic equations //International Conference "Inverse problems in finance, economics and life sciences. The abstract book, - Almaty, Kazakhstan, 2017 - P 43-44.
6 Бидайбеков Е.Ы., Акимжан Н.Ш. К вопросам устойчивости вычислительных алгоритмов // Современные проблемы спектральной теории операторов и улучшения качества обучения математике: теория, методика и опыт: матер. междунар. науч.-практ. конф. - Тараз, 2013. - С. 45-56.
7 Кабанихин С.И., Бидайбеков Е.Ы., Корнилов В.С., Шолпанбаев Б.Б., Акимжан Н.Ш. Корректные и некорректные задачи для СЛАУ: анализ и методика преподавания // Сибирские электронные математические известия. - 2015. - Т. 12. - С. 255-263. - URL: http://semr.math.nsc.ru/v12/c1-283.pdf
8 Әлиасқарұлы Н., Әкімжан Н., Абуталипова Н.Б., Қуанова Ә. Жасанды интеллект: Мүмкіндігі, бізге берері мен қоғамға пайдасы туралы // Мега Білім №9 (28) - 2023. - С.10-11.