About us | Главная /
Khan Natalya Nikolayevna
Khan Natalya Nikolayevna
BRIEF AUTOBIOGRAPHY In 1968 she graduated from secondary school No. 2 in Atyrau. In 1973 she graduated with honors from the Guryev Pedagogical Institute with a degree in history teaching. She began her teaching career at VLSh No. 16 (history teacher) and continued at the Guryev Pedagogical Institute as the head of the cabinet of pedagogy and psychology, the head of pedagogical practice, and an hourly teacher at this department. In 1977, she was transferred as a trainee researcher, and since 1978 she studied at the postgraduate course at the Department of Pedagogy of KazPI named after Abai. In 1982 she defended her PhD thesis. She worked as a senior lecturer, head of the department of psychology at the Guryev Pedagogical Institute. Since 1985 - at the Department of Pedagogy of Abay State University, since May 1991 - Associate Professor of this Department. In 1998 she defended her doctoral thesis in the specialty 13.00.01 - General Pedagogy, in 2001 she received the academic title of professor. In 2009 - Professor of the Department of National Education and Self-Knowledge, 2013 - Professor of the Department of Pedagogical Specialties of the Institute of Master`s and Doctoral Studies at KazNPU named after Abai. From 2014 to the present - Professor of the Department of Pedagogy and Psychology of the Institute of P&P of KazNPU named after Abai.
EDUCATION
Аcademic degree
SCIENTIFIC TITLE
TEACHING DISCIPLINES DISCIPLINES TEACHED SCIENTIFIC ACTIVITY: 1. Инновационные подходы в становлении новой парадигмы конкурентоспособного высшего педагогического образования//Педагогическое образование и наука. Научно-методический журнал. №4 ,2018- С.7-14 (Россия). 2. Organization of teaching practice of future primary school teachers in the context of dual training system: Kazakhstani experience" //International Journal of Educational Management, 2017, Vol. 32 Issue: 5, pp.942-954 3. Проблемы и перспективы развития высшего педагогического образования в Республике Казахстан// Психолого-педагогический поиск.-2018, № 3 (47).- С.176-185 (Россия, Рязань) (РИНЦ) 4. Основные подходы к разработке нового содержания педагогического образования Республики Казахстан /Вестник КазНПУим. Абая сер. Педагогические наук № 2 (68), 2022 г. - C. 7-14 5. Буллинг-виктимизация в образовательной среде как научно-педагогический феномен. ///Вестник Евразийского университета им.Л.Гумилева - № 1(134)/2021.-С.35-42
SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ACTIVITY: 1.2015-2017 - председатель подсекции по спец.5В010300, 6М010300, 6Д010300 -Педагогика и психология РУМС на базе КазНПУ им.Абая специальности и 2. Член рабочих групп по разработке типовых программ дисциплин пед.цикла «Педагогика» и «Теория и методика воспитательной работы». 2012, 2014, 2016, 2019 3.Член рабочей группы по разработке программы и курса лекций «Қазақ ел» «Мәнгілік ел», 2013, 2015 4.Соавтор первых в Казахстане учебников «Pedagogy», «Theory and methods of upbringing work» на англ.языке (2017) 5.Соавтор учебника «Мәнгілік ел», 2015 г. 1. Theory and methods of upbringing work (approved by the MES) - Almaty: 2016.- 265 р. (foreword, р.р. 46-60, 107-123, 170-198) (в соавт.) 2. Pedagogy (approved by the MES) - Almaty: 2016 -392 р. (р.17-36,р.63-88,р259-278,р.338-352)ю (в соавт.) 3. Основы психолого-педагогического исследования: методология и методы. (РУМС МОН РК): Учебное Пособие.- Алматы:KazBookTrade, 2017- 5 п.л. (в соавт.) 4. Педагогика (РУМС МОН РК): Учебное пособие.- Алматы: ТОО KazBookTrade», 2017. - 358 с. . (С.22-47, 89-121). (в соавт.) 5. Теория и методика воспитательной работы (РУМС МОН РК): Учебное пособие. Алматы: ТОО.KazBookTrade», 2017. - 308 с. ( С.3-5,60-77, 141 162,225-265)(в соавт.)
AWARDS 1. Honorary worker of education of the Republic of Kazakhstan "(2010)
← Вернутся назад |
050010, Republic of Kazakhstan Almaty, Dostyk аve., 13
e-mail: rector@abaiuniversity.edu.kz
|
|
Admissions Office: 8(727)291-57-68
Call center: 8 (727) 221 85 14
Psychological Services Sector: 8 700 976 89 97
Сitizen reception on personal matters
|